Kapitel 5

6.00 ringde väckarklockan. Ljudet skärde in i öronen innan jag lyckats hitta knappen som fick alarmet att sluta. Jag reste mig upp ur sängen och gick fram till garderoben och glodde in i den ungefär 10 minuter utan att komma fram till vad jag skulle ha på mig. Jag tog av Justins tröja och vek ihop den och lade den i understa lådan. Sen tog jag på mig ett par gråa jeans, en svart t-shirt och ett enkelt halsband.

 

Jag gick den vanliga vägen till skolan upp för den långa backen. Första lektionen var svenska. Det enda vi skulle göra var att läsa ur en läsebok som skulle vara färdig till veckan efter. Jag slog upp boken och försökte läsa de första raderna och leva mig in i bokens värld även fast det var min egen overkliga värld som snurrade mest. Justins blick och varma leende satt fast i huvudet på mig och de gick inte på något sätt att radera från huvudet. Jag bestämde mig för att höra av mig till Justin och tog upp mobilen och öppnade ett nytt meddelande.

 

I miss you / Nellie

 

Jag visste inte vad jag skulle skriva mer. Tyckte att de tre ord jag skapat förklarade situationen tillräckligt. Det dröjde inte länge tills mobilen vibrerade och ett nytt meddelande befann sig i inkorgen.

 

Oh Nellie I was so worried about if I wrote the wrong number on your arm! I miss to sit in an elevator with you and talk for hours. I need to see you again / Justin

 

Mitt hjärta började slå fort eller slog det inte alls? Jag kände hur mina kinder blev röda och hur generad jag blev. Plötsligt tog Rebecka, min bordskompis tag i min mobil, ställde sig längst fram i klassrummet och läste högt ur det som stod i sms:et. Alla tjejer i klassen skrattade och killarna såg mest förvånade ut.

 

Du som kan få så många killar Nellie, varför ska du hålla på med utländska killar också? Är inte svenska killar bra nog för dig eller? Sa Rebecka och flinade tillsammans med de andra tjejerna. Jag reste mig upp hastigt så att stolen välte omkull och gick fram till Rebecka och slet mobilen från hennes hand. Du kan dra åt helvete sa jag och smällde till henne på kinden ganska ordentligt. Rebecka blev chockad och började nästan gråta och höll handen för kinden. Det där kändes jävligt bra. Sedan gick jag ut från klassrummet och smällde igen dörren. Ganska snart öppnades den igen och efter mig kom Daniel. Han tog tag i min arm och drog mig intill honom och kysste mig på munnen.

 

Nellie - Vafan gör du?

Daniel – Jag älskar dig Nellie.

Nellie – Du är ett jävla svin som resten av människorna på denna skolan!

Daniel – Snälla kan du inte strunta i andra killar och bara vara med mig?

Nellie – Vafan snackar du om? Det är ju du som leker player!

Daniel – Men vafan jag var full Nellie, kom igen nu!

Nellie – Det var ett stort jävla misstag att bli ihop med dig!

 

Jag puttade ifrån ordentligt i Daniels bröst så att han nästan ramlade bakåt. Sen satte jag fart ut från skolan och sprang hemmåt. Aldrig mer skulle jag komma tillbaka.


Varje gång ett nytt kapitel dyker upp, uppdateras det på sidorna:
Sweden Supports Justin Bieber / bieberland.blogg.se


Postat av: Sara

Så grymt bra fortfarande!<3

2011-03-13 @ 11:01:17
Postat av: Hannah

va braaa!!! snälla kan du kolla in min jb blogg och säga vad du tycker om min story.började typ nyss skriva där :) du skriver skiit bra iaf

2011-03-14 @ 16:50:57
URL: http://mrbieber.blogg.se/
Postat av: Sara

men men nytt kapitel? <3

2011-03-16 @ 11:06:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0