Kapitel 7

Jag vaknade till med ett ryck av att en flygvärdinna skuffade på mig - Vi har landat nu lilla vän, sa hon. Jag spärrade upp ögonen och försökte återgå till verkligheten och tittade mig omkring. Vi hade landat, planet stod stilla. Jag tog på mig jackan och rös av tanken att behöva gå ut. Det regnade och blåste utanför och var säkert kallt också för den delen. Sen tog jag väskan om höger axeln och började gå genom gången och ut från flygplanet.

USA. OMG. Jag var äntligen här. Herrejesusamalia. Plötsligt kom jag på att jag hade glömmt att sms:a Justin om att jag skulle komma. Jag stoppade ner handen i jack-fickan och grävde efter mobilen, men den var inte där. Jag kollade i resten av fickorna men den låg inte i någon av dem heller. Fan, någon måste ha snokat och tagit den på flyget när jag sov. Typisk. Hur skulle jag nu få kontakt med Justin? Via twitter är ju ganska omöjligt med tanke på hur många som skriver till han varje dag.´

Jag gick in på flygplatsen och fick syn på ett internet-café. Jag satte mig vid en dator som var ledig. Jag googlade mig fram till en sida där man kunde se var Justin var på sin turné. Jag scrollade ner tills jag kom till månaden Maj. Sen hittade jag datumet jag sökte efter, den 22:e. New York stod det. Kan man ha mer tur i oturen?

Jag gick från datorn och gick mot en resebyrå eller liknande turisinformation för att be om en karta. En karta som inte såg så stor ut från början gick att veckla ut till ett enormt stort papper. Jag letade med fingret efter flygplatsen och hittade den efter en stund. Sen hittade jag ganska snabbt Arena Event Space New York City en bit bort från flygplatsen. Buss skulle bli för krångligt. Jag tog istället ett fast grepp om kartan och började promenera.

Orientering i skolan har aldrig varit min grej, kartor, lokalsinne och minne överhuvud taget. Men trots detta tycktes jag ha hittat rätt ändå. Kanske var det för att jag hade ett speciellt mål. Dock råkade jag inte nämna att det var en enorm folkmassa utanför med skyltar och diverse grejer som fick en att förstå ganska enkelt att det var här som Justin Bieber skulle ha konsert... ¨

Jag trängde mig bland folkmassan och fick syn på en stor man med reflexjacka som troligtvis var någon sorts vakt. Jag gick fram till vakten.

- Hi, I need to see Justin Bieber
- Yeah, you're not the only one.
- No no no, I mean i know him!
- Then call him, sorry I don't have time for this.
- Please tell him I'm Nellie!

Vakten bara skakade på huvudet och vände sig om. Han fick ett samtal och rusade sedan iväg.

Vakten till Justin:

- Eh Justin, you don't know some special girl named Nellie, don't you?
- Nellie?
- Yes, a desperate girl was asking for you. And she said she knows you.
- And what did you say?
- Nothing, just that I havn't time for things like this.
- What tha.... Nooooooo! Go and find her then!
- Alright Bieber.


Varje gång ett nytt kapitel dyker upp, uppdateras det på sidorna:
Sweden Supports Justin Bieber / bieberland.blogg.se


Förlåt för dålig uppdatering. Men det har hänt lite grejer som har förhindrat skrivandet. Men nu jädra kör vi! :) Ni får gärna tipsa beliebers om novellen så att den får upp ett fler antal besökare! Höres!

Postat av: Sara

Me LIKE LiKE!!!!! ALOT!!!! <3<3<3<3<3



När kommer nästa kapitel?:D



Är så nyfiken ÄLSKAR DEN vill aldrig att den ska ta slut :D <3

2011-03-31 @ 15:38:52
Postat av: Elin ♥

ÄLSKAR.

äntligen ett nytt kapitel.

har väntat som satan!



(jag har precis börjat skriva en egen novell, vill du länkbyta? jag har typ inte så mycket läsare, så jag vet inte om du vinner så mycket på det men... det skulle vara super snällt!))



PUSS :)

2011-03-31 @ 20:05:19
URL: http://jdrewbiebs.blogg.se/
Postat av: malin

Omb snälla skrev mer, skriv typ 2 st per dag den är sjukt bra älsssssssskar :-D

2011-03-31 @ 23:44:01
Postat av: hanna

me like:) meeeeeeer

2011-04-01 @ 18:05:46
URL: http://mrbieber.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0